Flyttat

Hejsan!
Det har varit väldigt mycket att göra här så jag har inte hunnit blogga men nu har jag lite siesta så nu passar jag på! Jag och min finska kollega har flyttat ifrån dem andra och in på hotellet vi jobbar på. Jag tycker att det känns lite jobbigt eftersom jag inte orkar bli en outsider denna säsongen också plus att det aldrig riktigt känns som att vi är lediga när vi bor och äter här med gästerna. Och nej, vi bor inte i några fancy hotellrum utan i små personalrum med ödlor och fullt med myror i kylskåpet. African style! Jobbet är sjukt kul och det känns kul att dra igång på riktigt igen. Det är ju en helt ny destination och mauriterna känner inte till vårt koncept så det är en riktig utmaning det här, precis vad jag behövde! Mauritierna är verkligen genomsnälla och måna om att vi ska må bra. Jag har tyvärr varit sjuk hela veckan men jobbat på ändå och jag vet inte hur många från personalen som ringt mig och kommit fram och frågat hur jag mår och om jag vill ha medicin osv. De är inte trevliga på ett falskt sätt som i andra länder utan riktigt trevliga och vill alla väl, och dem har varit så excited över de första svenska gästernas ankomst till Mauritius och hotellet, kolla bara vilket välkomnande vi fick när jag hade med mig gästerna i bussen från flygplatsen:

Om två dagar är det julafton, kan inte fatta det!! Tredje julafton som jag firar utomlands, fast utan julkänsla iår också.
Saknar min familj, kram på er! ♥

Kommentarer :

#1: Amanda

Måste bara fråga ifall du vet något om detta:
E-learning kurs och The Smile Academy för det är ju något nytt fritidsresor har.. Tänkte ifall du visste vad E-Learning kursen gick ut på? t.ex. ifall man enbart gör testerna hemma? eller åker man fortfarande till kontoret i sthlm? för jag hittade nämligen inte det någon stans att man åker till kontoret i sthlm.. annars är det jag som är "blind" haha.. för förr har man ju åkt dit :)

skriven

Kommentera inlägget här :