Första dagen på Mauritius!

Så, igår efter ca 14 timmar och två olika flyg så landade jag och min nya kollega Taru på Mauritius! Det var strålande sol och väääldigt varmt! Jag lyckades tyvärr inte sova på planet som vanligt så jag ligger back med typ två nätters sömn eftersom jag inte kunde sova natten innan heller.. Men när vi kom fram så hade vi en taxichafför som hämtade oss och i bilen till Grand Baie som tar ca en timme så berättade han typ allt om ön, det var så mycket information haha! Väl framme så mötte vår manager upp oss vid lägenheterna vi nu bor i, på bilderna ser ni de två poolerna som är på det här området :) Jag och Taru delar just nu lägenhet och säng haha för vi ska nämlingen inte bo här, utan vi ska bo på vårt hotell som vi ska jobba på som tydligen ska vara jättefint! Vi ska få se det imorgon och sen så flyttar vi dit om ca en vecka. 

Iallafall, första dagen så började vi studera vilket man gör på varje destination för att lära sig platsen. Igår så studerade vi shoppingen här och var på två olika köpcenter och sedan på kvällen så hade vi teamdinner för dem som kommit hit. Idag så har vi varit på en utflykt som heter Tropical spices där man bland annat åker till Botaniska trädgården. Jag kommer att lägga upp bilder därifrån i ett annat inlägg till min kära mamma som jag vet skulle gillat trädgården. Nu ska vi snart ut och studera området som vi bor i. Jag ber om ursäkt för om texten är osammanhängande haha, skyller på min brist utav sömn. 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Studera shopping hm

skriven
#2: P....

ser shysst ut.....kram.

skriven

Kommentera inlägget här :