Inte den roligaste siestan

Den här dagen kommer väl att gå till historien. Första gången någonsin som jag blev inlagd med dropp.. och nej det är verkligen inte så farligt som det låter! Jag ska berätta. I över en vecka så har jag haft kramper i magen, men jag har inte brytt mig så mycket om det eftersom jag hade detsamma i Bulgarien i somras och då gick det över efter 2 veckor. Ja ganska lång tid men där fanns det ingen doktor i närheten så jag gick runt med det tills det var över. Anyway, nu har då samma smärta kommit tillbaka och idag var den värre än vanligt så jag åkte in till sjukhuset på min siesta. Dem tömde mig på blod, typ 3 st provrör och sedan satte dem i dropp och där låg jag lite halvt förrvirrad och frågade vad dem höll på med. Dem sa att det var antibiotika i droppet så jag hade det bara i ca 15 min men det var ändå lite läskigt att känna vätskan pumpas in i min kropp genom min hand. Tydligen är det någon parasit i magen och jag fick recept på antibiotika och lite annat så nu ligger jag här i min säng och halvsover. Men det är ingen fara med mig så oroa er inte!
 

Kommentera inlägget här :