Thailand - Phuket

Jag har ALLTID velat åka till Thailand, det har alltid varit min dröm så nu när jag fick så lång semester så såg jag chansen och bjöd med min mamma på 2 veckors semester. Vi hade en kombi-resa så den första veckan var vi i Phuket. Tyvärr så hade vi lite otur med vädret vilket man får räkna med om man reser i början på november som vi gjorde men vi fick några fina dagar också, och en regnskur lite då och då var faktist bara skönt :) Detta kommer nog låta lite konstigt men Thailand var inte riktigt som jag hade föreställt mig och jag kommer nog inte åka dit igen, men jag är glad över att ha varit där :) När vi var i Phuket så blev det massage, mycket shopping både i butiker och på marknader, lite olika stränder och jag träffade några guidevänner en kväll. Sista dagen så åkte vi på en utflykt ut i djungeln där vi bla. fick rida på elefant och lära oss att laga thailändsk mat. (Först skrev jag rida mat och laga elefanter hahah) Det centret vi var på var ett ställe där dem verkligen tar bra hand om djuren och räddar dem från livet på gatan, tex. mittemot vårt hotell i Phuket så var där en man som gick runt med en stackars elefant på gatan och tog betalt av turister som tog foton med elefanten så det känns fint att vi fått se elefanter som hade det bra. Just det, vi var på FantaSea också en kväll som är en känd thailändsk show som mamma jättegärna ville se :) Här kommer lite bilder från Phuket!
Nu kanske ni undrar vem det här är och det är en flicka som jag lekte lite med då och då på hotellet haha!

Kommentera inlägget här :