Thailand - Krabi

Andra veckan spenderade vi i Krabi, fina fina Krabi! Vi bodde i Ao Nang som var litet och mysigt om man jämför med Phuket. Bäst av allt var ju såklart att man kunde ta longtailbåt ut till de fina öarna vilket vi gjorde! Vi var på en heldagsutflykt till Phi Phi Island då vi fick se olika öar och snorkla, och vi tog även en båtutflykt så vi fick se Tub Island, Poda Island, Chicken Island och Phra nang stranden som blivit utsedd till en utav de finaste i världen. Nu snackar vi kritvit sand, turkost vatten och klippformat precis som man ser på bilder. Vi var även här på en djungelutflykt där vi besökte Tigertemplet och fick se en massa vilda apor, Emerald pool som är en pool som bildats av naturen med turkost vatten och så badade vi i ett väldigt varmt vattenfall. Krabi blev vår favorit och vi bodde på ett fint hotell också som uppdaterade oss till ett Deluxe-rum så där hade vi tur! Annars så var vi ute och åt och så, en kväll var vi iväg på marknad och jag träffade några guidevänner över en middag. Allt som allt en jättebra semester! :)

Thailand - Phuket

Jag har ALLTID velat åka till Thailand, det har alltid varit min dröm så nu när jag fick så lång semester så såg jag chansen och bjöd med min mamma på 2 veckors semester. Vi hade en kombi-resa så den första veckan var vi i Phuket. Tyvärr så hade vi lite otur med vädret vilket man får räkna med om man reser i början på november som vi gjorde men vi fick några fina dagar också, och en regnskur lite då och då var faktist bara skönt :) Detta kommer nog låta lite konstigt men Thailand var inte riktigt som jag hade föreställt mig och jag kommer nog inte åka dit igen, men jag är glad över att ha varit där :) När vi var i Phuket så blev det massage, mycket shopping både i butiker och på marknader, lite olika stränder och jag träffade några guidevänner en kväll. Sista dagen så åkte vi på en utflykt ut i djungeln där vi bla. fick rida på elefant och lära oss att laga thailändsk mat. (Först skrev jag rida mat och laga elefanter hahah) Det centret vi var på var ett ställe där dem verkligen tar bra hand om djuren och räddar dem från livet på gatan, tex. mittemot vårt hotell i Phuket så var där en man som gick runt med en stackars elefant på gatan och tog betalt av turister som tog foton med elefanten så det känns fint att vi fått se elefanter som hade det bra. Just det, vi var på FantaSea också en kväll som är en känd thailändsk show som mamma jättegärna ville se :) Här kommer lite bilder från Phuket!
Nu kanske ni undrar vem det här är och det är en flicka som jag lekte lite med då och då på hotellet haha!

En månads semester

Hej bloggen! Mycket har hänt sedan jag skrev här sist. Jag har flyttat hem från Rhodos och har nu semester, faktum är att jag idag har haft semester i en månad, jag vet att många tycker att det är konstigt men det är för att jag väntar på mitt visum till Mauritius :) Och jag har hunnit med en hel del faktist! Jag och mamma åkte till Thailand i två veckor, jag ska faktist göra två inlägg om det snart, ett inlägg per ställe vi var på so stay tuned haha! När jag nyss kommit hem från Thailand och fortfarande var jet-laggad så åkte till Gabriella i Växjö i några dagar och tack vare premiären utav Mockingjay (Hungergames 3) så fick jag rätt på tiden och blev av med jet-lagget. Så tack för att det finns nattbio hehe! Gabriella som pluggar konst och är så sjukt ambitiös av sig hade ordnat en Performance art kväll där dem hade en dj, en sån speciell lampa så att när man målade med en viss färg så lös man i neon så vi gjorde kroppsmålning med de färgerna och jag tror att alla blev chockerade över min konstnärliga sida som inte ens jag själv visste existerade. Annars så har jag sett till att träffa en massa kompisar och bara ha det nice här hemma med familjen.

Jag har alltid gillat det här datumet, 24 november, för då är det en vecka till min födelsedag (wiiiie!) och en månad till julafton. Vår gulliga mamma överraskade hela familjen med julbord idag eftersom jag inte kommer vara hemma och fira jul i år heller :( Så fint gjort! ♥ MEN för första gången på 4 år så ser det ut som att jag kommer att få fira min födelsedag hemma, jag hoppas verkligen det!
Någon hade saknat mig så mycket att han mysattackerade mig i soffan haha ;)

Nu kommer snart Thailandsinläggen!