Ile des Deux Cocos

Nu kommer jag skriva om min favoritutflykt! Den börjar med att man åker till ö som är ett naturreservat där man har samlat djur och växligheter som bara finns på Mauritius för att spara dem. Ön är som en liten djungel och vi gick en guidad tur med en guide som berättade om de växter och djur som fanns där. Min favorit på ön var Big Daddy, en jättesköldpadda som gick omkring vilt på ön och som följde efter oss, tydligen ville han äta oss så man fick vara lite försiktig haha ;) Har för mig att han var över 90 år!

Andra ön vi åkte till var en privat ö där det endast får vistas 80 personer på samma gång. Ön ägs utav ett femstjärnigt hotell som heter Lux som vi besökte dagen innan och dem har en villa på ön som kostar 30 000 SEK per natt. Så när dem har gäster i villan så är ön bara för dem och inga andra får besöka den. Men nu när vi var där så var det ingen i villan så då tar dem emot besökare från vår resebyrå. Men man får passa på att vara tidig för ön stänger helt kl 15.30! Vilket paradis det var där, vi åkte ut och snorklade och jag har aldrig sett så många och fina fiskar förut. Vi hade även all inclusive på ön så stor matbuffé och fri bar. 

Kommentarer :

#1: Anonym

Njut

skriven

Kommentera inlägget här :