Welcome to Paradise

Hej på er!
Den senaste tiden här på Mauritius har varit helt fantastisk! Jag var ledig tre dagar i rad förra veckan och så hade vi även en teamday då vi var ute med en katamaran. Så nu har jag äntligen varit runt på ön och sett mig omkring och fått uppleva det riktiga paradiset! 

Denna bild är tagen från en utav våra utflykter där man besöker en djurpark där man kan gå in fritt bland jättesköldpaddorna. Gissa vem som var överlycklig!?
Kan ni fatta att det tog 7 veckor innan jag besökte min första strand? Denna heter Troux aux Bitches och ligger lite utanför Grand Baie. Jag passade på att gå hit två dagar i rad! 

Jag, Robin och Frida var lediga tillsammans en dag så vi passade på att ta lokalbussen till Flic en Flac på västkusten. Definitivt värt 2 timmar i buss, det var den finaste strand jag sett!
På stranden så ankom fiskarna med två Marlin, en specialitet här på ön. Jättegod fisk, och sjukt stora!
Teamday! Vi åkte ut på en katamaran en hel dag
Första stoppet på katamaranturen var detta vattenfall 
Vi hade turen att få möta en familj med vilda apor!
Och slutdestinationen för katamaranen: Ile de Cherfs! 2 öar med vit sand och klarblått vatten
Hälsningar från en glad tjej som trivs på Mauritius!

Kommentarer :

#1: Anonym

Härliga bilder :)

skriven
#2: P....

jättesköldpaddorna. Gissa vem som var överlycklig!?

och du kanske kan gissa vem som blev lite avundsjuk.....
du vet väl att Tarzan din vattensköldpadda har sin boplats bredvid min stationära dator VA !!!!.... :)

skriven

Kommentera inlägget här :